Kronfönster - ett av Sveriges snabbast växande företag
De senaste tre åren har försäljningen öka med 164 procent.
Kronfönster fick dessutom ta emot priset av Dagens Industri tillsammans med Google som "Årets Digitala Gasell". Kronfönster är med detta en föregångare när det gäller att dra nytta av Internet för att stärka sin eller andras verksamhet och få den att växa.
Räknesnurra bakom framgången
Kronfönsters framgång på internet beror, enligt Kronfönsters ägare och grundare Carl-Gustaf Svensson, bland annat på att kunderna genom en räknesnurra själva kan räkna ut priser för sina fönster. Detta har gjort att den fysiska affären har blivit digital och att kunder alltmer ringer eller beställer online.
Carl-Gustaf Svensson menar också att offentliggörandet av deras priser gjort Kronfönster till en måttstock, där både kunder och konkurrenter jämför alla andra tillverkare med Kronfönster.
Vill bli störst i Sverige
Inför framtiden siktar Carl-Gustaf Svensson mot att Kronfönster ska bli Sveriges största fönstertillverkare och öka försäljningen med minst 30 procent varje år.