23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Framtidens Bygg
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Decorative Coatings förstärker sin försäljningsorganisation

AkzoNobel Decorative Coatings optimerar sin försäljningsorganisation och tillsätter två nya försäljningsdirektörer inom Färgfackhandel & Måleri samt Detalj- & Bygghandel.

Nu utvecklar AkzoNobel Decorative Coating sin organisation och delar upp försäljningsorganisationen i två team, Detalj- & Bygghandel och Färgfackhandel & Måleri. Syftet med organisationsförändringen är bland annat att skapa ett tydligare erbjudande för kunderna.

Två nya ledare

Den nya organisationen får nya försäljningsdirektörer. Patrik Olsson tillträder tjänsten som nordisk försäljningsdirektör Detalj- & Bygghandel och Joakim Kjaer har rekryterats till tjänsten som nordisk försäljningsdirektör Färgfackhandel & Måleri.

– För mig känns det oerhört spännande att komma till ett företag som nu gör en offensiv satsning inom färgfackhandel och måleriet. Jag är övertygad om att jag med min mångåriga erfarenhet från branschen ska kunna lyfta och stärka AkzoNobel och varumärkena i deras försäljningskanaler, säger Joakim Kjaer nytillträdd Nordisk Försäljningsdirektör Färgfackhandel & Måleri, i ett pressmeddelande.

Joakim Kjaer kommer närmast från Flügger och rollen som Sverigechef. Båda tjänsterna tillsätts den 1 maj.

AkzoNobel Decorative Coating har varumärken som Nordsjö, Sadolin, Cuprinol och Hammerite.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02