23948sdkhjf

Organisationsförändringar hos Swedol

Nu anpassas verksamheten för att på ett bättre sätt möta kundernas behov. Samtidigt lämnar sälj- och marknadschefen sin tjänst.
Swedol har utvecklat inköpsorganisationen och slagit ihop kategori- och segmentchefstjänsterna. Det medför att segmentsansvaret för respektive kundsegment flyttas över från marknad- och försäljningsavdelningen till inköpsavdelningen.

Syftet med förändringen på inköpsavdelningen är att man på ett bättre sätt vill anpassa organisationen utifrån fyra kundsegment.mFör inköpsavdelningen, som är uppdelad i kategorier, blir nu kundsegmenten åkeri & transport, bygg & anläggning, industri & verkstad samt jord- & skogsbruk en naturlig del av organisationen.

–Med den här förändringen får vi en inköpsorganisation som kommer närmare marknaden. Kunderbjudandet är starkt knutet till produkt och vi kan nu snabbare anpassa oss till kundernas behov, säger VD Clein Johansson Ullenvik, i ett pressmeddelande.



Sälj- och marknadschef lämnar
Swedols sälj- och marknadschef, Håkan Wanselius, har accepterat ett erbjudande att bli vd för Centro kakel och klinker AB. Han kom till Swedol i mars 2014 och har bland annat bidragit med att arbeta fram Swedols marknadsplan samt med att skapa ett tydligare kunderbjudande.

Håkan Wanselius lämnar sin tjänst den sista juli 2015.

Swedol har inlett en process för rekrytering av en efterträdare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063