23948sdkhjf

Cembrit lanserar ny profil

Byggmaterialleverantör antar nytt formspråk med ny logga, varumärkessymbol och payoff.
Cembrit, stor leverantör av byggmaterial i fibercement, lanserarde på fredagen en ny koncerngemensam varumärkesprofil. Profilen ska, enligt bolaget, tydliggöra och positionera företagets styrkor och affärsfilosofi.

– Vi är ett internationellt företag som har en stark position och det vill vi leva upp till även i vår kommunikation. Därför tar vi nu steget och lanserar en ny gemensam varumärkesprofil på alla de marknader där vi verkar, säger Anna Ranow, marknadschef på Cembrit i Sverige, i ett pressmeddelande.

Varumärkesprofilen omfattar ett helt nytt grafiskt formspråk med ny logotyp, varumärkessymbol, nya färger och en payoff. Lanseringen kommer att ske successivt under våren och märkas i annonser, trycksaker, filmer och så småningom på den nya webbplatsen.

Inspiration till den nya logotypen har hämtats utifrån att Cembrit skapar vackra byggnader med fasader och tak i en stilren design. M:et i logotypen har särskilt associativt värde och kommer även användas som en varumärkessymbol.

Cembrits payoff lyder: ”Building better days” och refererar, enligt bolaget, till både människor och produkter och handlar om samarbete och engagemang för att skapa god och inspirerande arkitektur som håller för framtiden.

Varumärkesprofilen har tagits fram av reklambyrån Clienti som är baserad i Danmark.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062