23948sdkhjf

Ny marknadschef till byggvaruhus

Hon ska leda marknadsföringen hos Fredells.
Fredells byggvaruhus AB har anställt Lina Jelbring som ny marknadschef med ansvar för företagets marknadsföring och kommunikation. Uppdraget innefattar både konsument- och proffssidan.

– Fredells ska växa och bli ännu bättre på att förse kunder med såväl expertis som produkter inom byggnation och då är naturligtvis marknadsföringen en viktig del. Vi ser att Linas erfarenhet och kunskap kommer att vara en stor tillgång för Fredells, säger Fabian Fredell, vd för Fredells Byggvaruhus, i ett pressmeddelande.

Lina Jelbring har en lång bakgrund inom marknadsfrågor och kommunikation och kommer närmast från mobila adtech-företaget Widespace där hon haft rollen som Head of Marketing med ansvar för nio marknader i Europa. Tidigare har hon även varit Nokias svenska marknadschef och arbetat på byråsidan inom Wundermannätverket.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126