Bygg-Ole ökar fokus på proffskunder – lanserar e-handel
Webb- och e-handelsansvarig: "Det här är något våra kunder har efterfrågat"
– Det här är en stor och viktig satsning för Bygg-Ole. Vi har lagt mycket tid och kraft på att utveckla en säker och användarvänlig e-handel, för att kunna erbjuda en ännu bättre service och underlätta vardagen för våra kunder. I praktiken innebär det att vi öppnar ett sjätte varuhus, öppet 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. Det är något vi har velat göra länge, säger Thomas Andersson, webb- och e-handelsansvarig.
Enligt Thomas Andersson är satsningen ett led i företagets ökade fokus mot proffskunder, som är den kundgrupp som initialt kommer kunna handla direkt på webben. Den nya webbplatsen erbjuder förutom e-handel andra funktioner som ska underlätta för bland annat proffskunderna. På ”Mina sidor” går det att se sin order- och fakturahistorik och genom ett offertverktyg, särskilt utvecklat för Bygg-Oles kunder, kan kunden på ett smidigt sätt skapa offerter till sina slutkunder.
– Det här är något våra kunder har efterfrågat och det är viktigt för oss att alltid vara en attraktiv partner både för gamla och nya kunder. Nu har vi tagit ett första stort steg och det kommer säkert ske fler spännande förändringar den närmaste tiden. Vi kommer vidareutveckla funktionaliteten och utöka det köpbara sortimentet. Det är både roligt och spännande att vara med och fortsätta bygga vägen för Bygg-Oles plattform i den digitala världen, säger Thomas Andersson.
Lösningen bygger på Episerver CMS, Episerver Commerce och inRiver PIM, utvecklad i samarbete med Avensia.