23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Framtidens Bygg
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Finska byggjätten storsatsar i Sverige

Eskilstuna först ut med nya konceptet

Efter ett oroligt 2018 inom K-rauta, med minskande omsättning, införs nu förändringar.

Ett nytt yteffektivare koncept med många digitala lösningar ska lyfta den förlusttyngda kedjan, uppger Market.

 - Med dagens snabba logistik och interaktiva miljöer kan man bedriva detaljhandel mycket mer yteffektivt än tidigare, säger Carl Littlewood, COO på K-rauta i Sverige, till Market.

Kedjan ska minska ytorna med 3 500 kvadratmeter för att passa det nya konceptet som är designat för en yta på runt  4 000 kvadratmeter.

Först ut är varuhuset i Eskilstuna som är lönsamt i dag. 

– Vi har en ny kundtjänst vid entrén. I butiken möts du först av färg- och golvavdelningen, de delarna som vi ligger i topp med i vår bransch, säger Eric Messing, varuhuschef på K-rauta i Eskilstuna, till Eskilstuna-Kuriren.

Färgavdelningen uppdateras och butiken får en designstudio för digital projektplanering.

I Eskilstuna blir det nyöppning 8 juni.

K-rauta har idag 18 varuhus i Sverige, från Umeå i norr till Malmö i söder, och har runt  900 medarbetare i Sverige, enligt företagets hemsida.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125