23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Framtidens Bygg
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Derome fortsätter med rosa oktober

I år fördjupas Deromes satsning på Rosa Oktober med fler initiativ som ska samla in pengar till Bröstcancerförbundet och deras viktiga arbete kring forskningen om bröstcancer och stöd till drabbade.

Sedan 2018 har Derome varit rosa under oktober och i år kommer satsningen synas ännu tydligare mot både kunder och medarbetare. Företaget satsar bland annat på försäljning av rosa bandet och att skänka pengar vid försäljning av virkespaket, byggmaterial, granplantor och vid husvisningar och bostadsförsäljningar. Dessutom kläs virkesinköpare och säljpersonal i rosa t-shirts för att ge extra uppmärksamhet till kampanjen. 

- Ansvarstagande är ett av Deromes kärnvärden och långsiktighet ett annat. Vi ser detta engagemang som ett bra exempel på hur vi i praktiken försöker leva efter vår värdegrund och samtidigt är med och bidrar till Bröstcancerförbundets viktiga arbete. Vi har både kunder och medarbetare som drabbats, eller som är nära anhörig, säger Magnus Andersson, koncernchef Derome. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096