23948sdkhjf

Bygghandeln blir Årets e-handlare

Byggvaruhuset K-Rauta vinner det prestigefyllda priset Årets e-handlare inom kategorin Renovering & Bygg som ges ut av PriceRunner.

K-rauta.se har därmed blivit utsedd till den bästa e-handeln inom sin kategori, enligt tusentals kunder.

För artonde året i rad utser PriceRunner de bästa e-handlarna i Sverige där de allra främsta online-butikerna är med och tävlar inom tjugo olika produktsegment och kategorier.

Finalisterna röstas fram av kunderna och utvärderas av en extern jury genom så kallad mystery shopping, då de bland annat lägger beställning och har kontakt med kundservice för att sätta servicen på prov hela vägen.

K-Rauta utmärkte sig och blev stolt vinnare av Årets e-handlare inom Renovering & Bygg! K-Rauta var även finalist inom kategorin Badrum.

Juryn kom med följande motivering:

”När det kommer till produkter inom Renovering och bygg kan det vara knepigt att hitta rätt. K-Rauta kan med sin kompetenta support och enkla, men informativa, hemsida vägleda konsumenten till det korrekta köpet. Det är i och med detta som de kammar hem priset som årets e-handlare inom Renovering & Bygg.”

– Vi är otroligt stolta över att vinna Årets e-handlare inom Renovering & Bygg! Det är ett bevis på att allt det arbete våra fantastiska medarbetare lägger på att utveckla vårt erbjudande, uppskattas av kunderna. För oss är kunden alltid i fokus och för att förbättra kundupplevelsen har vi bland annat lanserat flertalet leveranstjänster och kraftigt utökat utbudet online. Vi jobbar ständigt med att stärka kundupplevelsen i alla kanaler vilket säkerställer en hög servicenivå genom hela kedjan. Ett exempel på det är att vår kundservice har tagit en mycket större och viktigare roll när det kommer till e-handeln, vilket gör att vi kan guida och hjälpa kunden redan vid beställning, Daniel Ahlqvist, COO, K-Rauta.

En viktig del av köpupplevelsen är leverans och leveranstjänster – ett område där K-Rauta utmärker sig. 

– Leveransen är en viktig del i köpupplevelsen och inom detta område är vi väldigt starka. Vi har leveranstjänster som click & collect samt hemleverans av tungt virke – leveranstjänster som vi har fått höra att våra kunder uppskattar och tycker fungerar bra. Vi kommer fortsatt att utveckla våra leveranstjänster för att underlätta våra kunders vardag, säger Erika Skalman, Head of eCommerce & Digital, Kesko Sverige.

Det senaste året har det lanserats flera nya funktioner på e-handeln för att förbättra upplevelsen.

– Det har kommit många spännande nyheter det senaste året, bland annat chatt med kundservice samt möjligheten att se kundrecensioner på varje produkt. Vi har idag flera tusen recensioner med ett genomsnittligt betyg på 4,4 som tydligt indikerar K-Rautas höga kvalitet på produkterna. Inom kort kommer vi även att lansera en ny B2B-portal som kommer att underlätta våra proffskunders vardag, avslutar Erika.

Årets e-handlare är ett pris som har delats ut av PriceRunner till Sveriges bästa onlinebutiker de senaste arton åren. Det finns 20 olika kategorier som får varsin vinnare, och en av dessa utses till Årets e-mästare, d.v.s. den butik som är bäst överlag. För att vara med och tävla om utmärkelsen måste butikerna bland annat ha verifierade kundomdömen som har inkommit under de senaste 6 månaderna. För att komma vidare i tävlingen måste butikerna samla in röster från konsumenterna.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Derome trimmar grunden - krymper klimatpåverkan med 62 procent
Om du utsätts för asbest
Ny samverkan för en uppkopplad stad
Fristående kedja blir ny medlem hos Bolist
De går samman för minskat byggavfall
Ny vd för Woody Bygghandel
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
NTT Woodnet
Transportnet

Sänd till en kollega

0.093