Efter dansk succé – Projektagenten utmanar monopolet i Sverige
Nordiske Medier ger sig in på den svenska marknaden med sitt digitala verktyg för bevakning av bygg- och anläggningsprojekt, Projektagenten.
Det sker mindre än ett år efter lanseringen i Danmark, som uppges varit lyckad. Projektagenten moderniserar bevakningen av bygg- och anläggningsprojekt.
Nu ska tjänsten även introduceras på den i dag monopolliknande svenska marknaden.
– Optimismen och erfarenheten från Danmark tar vi nu med oss ut på den svenska marknaden, säger Magnus Kepinski, vd för Nordiske Medier i Sverige, i en kommentar.
– Kombinationen av en modern och användarvänlig produkt, ett skarpt och transparent pris samt en nyetablerad avdelning inom Nordiske Medier har varit framgångsformeln, tillägger Magnus Kepinski.
– Det svenska teamet är redan på plats och kommer att integreras med den befintliga organisationen för Projektagenten.
Nordiske Medier är Nordens största B2B-förlag och ger ut flera ledande publikationer inom bygg- och transportområdet med 100 års erfarenhet av försäljning av branschinformation.
Projektagenten har etablerats i Danmark på kort tid. Tjänsten lanserades i Danmark i september 2021. Plattformen för marknadsinformation hjälper kunder från byggbranschen att hitta sina nästa uppdrag. Projektagenten samlar kunskap om nya privata och offentliga byggprojekt och distribuerar informationen vidare i en användarvänlig mjukvarulösning.
– Vi hade mycket höga förväntningar när vi etablerade Projektagenten i Danmark. Och nu kan vi vara nöjda med att resultatet under produktens första år är i nivå med de förväntningarna, säger Nordiske Mediers koncernchef Jesper Hansen.
Projektagenten etableras i Sverige under oktober 2022. De första licenserna är redan sålda.