23948sdkhjf

Bygghandel blir huvudpartner till Mustaschkampen

För sjätte året i rad är Beijer Byggmaterial huvudpartner till Mustaschkampen som pågår under november månad. Kampanjen syftar till att sprida kunskap och samla in pengar till kampen mot Sveriges vanligaste cancersjukdom, prostatacancer.

Precis som tidigare år kommer Beijer att via alla sina 108 byggvaruhus och e-handel sälja blåa kampanjprodukter för byggare där överskottet av försäljningen går direkt till Mustaschkampens insamling.

Kunder kommer även kunna skänka bidrag till forskningen direkt via Beijers byggvaruhus och via digital insamling och på Beijers e-handel.

Som den största bygghandelskedjan i Sverige är det självklart för oss att vara en stark partner till Mustaschkampen. Byggbranschen i Sverige har över 310 000 anställda där merparten är män, vilket gör denna kampanj väldigt angelägen för oss. Det är jätteviktigt att sprida information om sjukdomen, men det är också nödvändigt med mer pengar till forskningen, säger Geir Thomas Fossum vd Beijer Byggmaterial.

Artikeln är en del av vårt tema om Projektet.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Hon blir ny hållbarhetschef för NCC
Årets byggkvinna 2023: Tre förebilder i rampljuset
Veckans konkurser - vecka 13
Nytt samarbete ska göra betong av havre
Årets Nollfelsaktör bland husbyggare utsedd
NCC renoverar miljonprogram i Uddevalla
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
NTT Woodnet
Transportnet

Sänd till en kollega

0.111