23948sdkhjf

De vill utveckla takbranschen med strategisk satsning

Mataki investerar i nya utbildningslokaler samt ett hållbarhetsprojekt för att testa förnyelsebart material i takpapp.

Båda exemplen ingår i den svenska modellen; en strategisk satsning på fem prioriterade områden för att utveckla takbranschen.

– Vi är ett kunskapsdrivet företag som vill vara med och utveckla takbranschen. Den svenska modellen är en strategisk satsning på våra fem viktigaste områden. Till exempel utbildning där vi investerar i nya utbildningslokaler och ett utökat utbildningsprogram. Ett annat prioriterat område är hållbarhet där vi deltar i ett Vinnova-projekt som koordineras av RISE med syfte att ersätta fossilbaserad bitumen i takpapp med förnyelsebart luktfritt lignin, säger Hans Månsson, marknadschef och teknisk chef hos Nordic Waterproofing (Mataki).

Matakis prioriterade områden i den svenska modellen är:

• Systemlösningar

• Hållbarhet

• Svenskt regelverk

• Utbildning

• Garantier.

– Vi hoppas att den här satsningen ska bidra till ökad kunskap, högre kvalitet, mer samverkan och bättre hållbarhet i den svenska takbranschen, avslutar Hans Månsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063