23948sdkhjf

De vill utveckla takbranschen med strategisk satsning

Mataki investerar i nya utbildningslokaler samt ett hållbarhetsprojekt för att testa förnyelsebart material i takpapp.

Båda exemplen ingår i den svenska modellen; en strategisk satsning på fem prioriterade områden för att utveckla takbranschen.

– Vi är ett kunskapsdrivet företag som vill vara med och utveckla takbranschen. Den svenska modellen är en strategisk satsning på våra fem viktigaste områden. Till exempel utbildning där vi investerar i nya utbildningslokaler och ett utökat utbildningsprogram. Ett annat prioriterat område är hållbarhet där vi deltar i ett Vinnova-projekt som koordineras av RISE med syfte att ersätta fossilbaserad bitumen i takpapp med förnyelsebart luktfritt lignin, säger Hans Månsson, marknadschef och teknisk chef hos Nordic Waterproofing (Mataki).

Matakis prioriterade områden i den svenska modellen är:

• Systemlösningar

• Hållbarhet

• Svenskt regelverk

• Utbildning

• Garantier.

– Vi hoppas att den här satsningen ska bidra till ökad kunskap, högre kvalitet, mer samverkan och bättre hållbarhet i den svenska takbranschen, avslutar Hans Månsson.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Byggföretagen försvarar sig mot Byggnads anklagelser
Hydroscands butik i Karlskoga firar ett år efter nyöppning
Byggkrav för studentbostäder ska bli enklare
100-årig bygghandel får nya ägare
Veckans konkurser - vecka 12
Stockholms studentbostäder bjuder in till ”Trappkonsttävling 2023”
Andra Nordiska Medier
Entreprenad
NTT Woodnet
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094